Versand

* De invloed van de huidige Corona dreiging heeft als gevolg dat er verhoogde druk op de bezorgdiensten is ontstaan. Hierdoor kunnen pakketten vertraging oplopen. We vragen hiervoor begrip en wensen iedereen een goede gezondheid toe.


Verzend & retourbeleid
DEEL 1. Verzending
1. Levertijd
Doorgaans betreft de levertijd van een product op voorraad geleverd binnen nederland 1 dag. Dutchmall werkt met verschillende bezorgdiensten zodat altijd voor de snelste en beste optie gekozen kan worden. Plaats u een bestelling voor 13:00u dan wordt het pakket doorgaans dezelfde dag nog aangeboden (op werkdagen BINNEN NEDERLAND). In het weekend besteld, is doorgaans op dinsdag in huis. Houd rekening met producten met een uitzonderlijke levertijd en producten die niet op voorraad kunnen zijn. Indien u een deadline heeft voor een bepaalde bestelling, doet u er goed aan deze voortijdig te plaatsen. Heeft u toch een spoed bestelling, neemt u dan contact op met info@ducthmall.nl (of via whatsapp 06-17149846). Is een item niet op voorraad dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld en wordt het item nabesteld. Er kan gewacht worden met verzending totdat uw bestelling compleet is. Voor leveringen buiten Nederland gelden andere levertijden. Deze zijn per land verschillend. org wel dat u thuis bent op het moment van afleveren, want er moet voor uw zending worden getekend zodat uw producten in goede handen worden ontvangen.

2. Uitzonderlijke levertijd

Veel producten hebben doorgaans een levertijd van 5 - 12 werkdagen. Dit kan in uitzonderlijke gevallen oplopen tot 21 dagen. Partijen en speciale bestellingen  hebben een levertijd van gemiddeld 4-6 weken. In november-december-januari kan dit oplopen tot 8 weken.  Momenteel is er door de lockdowns, RIVM richtlijnen en ziekmeldingen bij bezorgbedrijven een vertraging in het verzendproces.  Zorg wel dat u thuis bent op het moment van afleveren, want er moet voor uw zending worden getekend zodat uw producten in goede handen worden ontvangen. De tracking wordt gedeeld zodra de bestelling is verwerkt MAAR is pas na 15 tot 20 WERKdagen live te volgen.

3. Betaling
Betaling kan met creditcard, ideal, bankoverschrijving en paypal. Als je liever per bankoverschrijving betaald, kan dat ook via Olemex - IBAN NL16INGB0003103829 . Of via PAYPAL naar info@oliemex.nl. Stuur ons hierna een email dat je hebt betaald.
Er is geen mogelijkheid voor after pay. Alle betalingen dienen voorafgaand aan de levering van de producten te zijn voldaan.

4. Methode
Dutchmall werkt met verschillende bezorgdiensten samen. U kunt kiezen voor de gewone verzending, waarbij het pakket onder track&trace wordt geleverd aan huis. Daarnaast hebben we de volgende opties: DPD & POSTNL pick up point: u kiest deze optie wanneer u verwacht niet thuis te zijn op moment van levering en/of wanneer u zelf het ophaalmoment wilt bepalen. U vinkt de optie aan en Dutchmall kiest automatisch het dichtbijzijnde punt voor u. Deze informatie wordt met u gedeeld op het moment dat de track&trace code wordt verzonden. U bent zelf verantwoordelijk om dit pakket binnen de gestelde termijn af te halen. U kunt via de t&t zien wanneer het pakket op u wacht.
Indien er bij een bestelling sprake is van 'gratis verzending' dan wordt gebruik gemaakt van de optie DPD Pick up (ophalen bij een DPD punt), de optie ophalen bij een POSTNL service punt, of een brievenbuspakket.
Kado verpakking: Dutchmall maakt een feestelijk pakket met inpakpapier en een leuke goodie.

5. Onverwachte vertraging door douane
Indien een pakket uit het buitenland komt, zoals soms bij Dutchmall producten het geval kan zijn, kan het in een uitzonderlijk geval voorkomen dat de douane onverhoopt een pakket langer vasthoudt dan gemiddeld. Indien dit gebeurd vragen wij om geduld en zullen wij u zo goed mogelijk op de hoogte houden van de verwachtte levertijd. Dutchmall kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen opgelopen door deze vertraging.

6. Kosten
De kosten van verzending binnen Nederland starten vanaf 3,50 euro (pakket lichter dan 2 kilo). Bij bestellingen vanaf 150 euro met levering binnen Nederland zijn verzendkosten gratis. Verzendingen naar het buitenland worden per casus behandeld. Onderstaand zijn de geldende verzendkosten op 01-02-2020. Deze kosten zijn tijdsafhankelijk en is aan verandering onderhevig. Aan deze informatie kan geen rechten worden ontleend.
- zie overzicht via link https://www.dutchmall.nl

7. Adres gegevens
De klant draagt verantwoordelijkheid om het verzendadres juist in te voeren. Ook indien een order handmatig is klaar gezet, dient de klant deze gegevens te controleren op juistheid. Indien een adres niet juist blijkt te zijn, valt dit onder de verantwoordelijkheid van de klant. Eventuele extra verzendkosten voor het terughalen van het pakket of het verliezen van het pakket, worden verhaald op de klant. Ook wanneer een betalingslink wordt klaar gezet voor de klant, is de klant verantwoordelijk om deze informatie zorgvuldig te controleren (type product, de maat, aantal en het verzendadres).

8. Ontvangst van goederen
Wij zijn niet verantwoordelijk voor het in ontvangst nemen van de goederen. U draagt de verantwoordelijkheid om aanwezig te zijn of voor aanwezigheid te zorgen in geval van bezorging. In het geval een aflever poging meerdere malen is mislukt en het pakket naar een service punt wordt gebracht, draagt u zelf de verantwoordelijkheid het pakket tijdig af te halen of te zorgen voor een geautoriseerd persoon die het voor u afhaalt. U draagt zelf de verantwoordelijkheid de track&trace code regelmatig te controleren om te controleren of u het pakket heeft gemist. In geval een pakket niet tijdig is afgehaald, wordt dit terug gestuurd naar Dutchmall en kunt u pakket bij ons afhalen. Uiteraard bestaat er de mogelijkheid het pakket nogmaals te verzenden, op kosten van de koper.

DEEL 2. Retourbeleid

Herroepingsrecht - Ruilen & Retourneren
10.A Retourneren
Volgens het Europees recht heeft u 14 dagen recht op het herroepingsrecht. De dagen worden geteld vanaf de dag dat u, of een aangewezen derde, het item fysiek in het bezit krijgt. Als u een item terug wilt sturen, vragen we u vriendelijk een begeleidend briefje toe te voegen met daarin duidelijk uw NAAM en het ORDERNUMMER. Dit bespoedigd de verwerking van uw retour. Onderaan deze pagina vindt u een voorbeeld brief.
Het te retourneren item dient binnen 14 dagen in het bezit van Dutchmall te zijn. Het adres:
Dutchmall
Sterrenlaan 43e
2402 AT Alphen aan den Rijn
U draagt verantwoordelijkheid dat het pakket op het juiste adres wordt bezorgd en dat de producten onbeschadigd aankomen. Het product zit in de originele verpakking en eventuele labels zitten er nog aan. Er zijn geen sporen dat het artikel gedragen is anders dan passen voor de maat (in geval van gebruikte goederen, ondergoed, nachtkleng, medische producten, gebroken en beschadigde artikelen, rookgeur, deodorantstrepen, grip sporen, wasmiddel, etc, wordt het product NIET retour genomen en dient u nogmaals verzendkosten te betalen of het aan de zak van Max te schenken).

10. B Uitzondering op retour
Bedrijven en organisaties. In huisstijl aangepaste bedrijfskleding kan niet worden geretourneerd. Bij toezegging tot productie van de samples, gaat u akkoord met deze voorwaarden en maattabel. Samples kunnen eventueel worden aangepast waarna de uiteindelijke versie van de kleding geproduceerd kan worden. Hier zijn sample kosten aan verbonden.
Handmade items kunnen niet retour. Handmade polewear wordt naar wens en op maat gemaakt en wordt niet retour genomen. Wel zit hier garantie op wanneer er bijvoorbeeld onverhoopt een naadje loslaat, kan deze altijd naar het Dutchmall gebracht worden om kosteloos gerepareerd te worden.
Op maat gemaakte item zoals drukwerk, danspalen en crashmatten kunnen retour onder voorbehoud van 30% van de aankoopsom. Bij een retour zal 70% van het aankoopbedrag van de producten retour worden gestort.  Speciaal geimporteerde op verzoek worden niet  retour genomen en ook niet vergoed.
Helaas is het voor ons niet mogelijk om alle producten op voorraad te hebben. Als een product niet bij ons op voorraad is en wij het product niet binnen 5 werkdagen kunnen leveren nemen wij contact met u op.

11. Gedeeltelijk retour bij annulering
Bij annulering van een bestelling op maat, waarbij gekozen wordt voor de gewenste maat, coating of kleur en het materiaal  bij producten, brengt Dutch 30% van de aankoopprijs in rekening wanneer de bestelling wordt geannuleerd of geretourneerd. Bij een retour zal 70% van het aankoopbedrag van de producten retour worden gestort.

12. Annulering van lessen, optredens, workshops en events.
Bij annulering van een events, performance, cursus, les, workshops , etc. geldt een betalingsverplichting. Tot 2 maanden voor aanvangsdatum kan kosteloos worden geannuleerd. Hierna wordt bij annulering om welke reden dan ook (helaas ook in geval van blessure en andere ongelukkige omstandigheden) het volledige bedrag in rekening gebracht en wordt geen geld retour geboekt. Er zijn reeds kosten gemaakt om de workshop/event in te plannen en voor te bereiden (de locatie en instructor inhuren, marketing, etc). Daarnaast zijn er gelimiteerde plekken en er wordt vanaf het moment van reservering reeds een plek voor u vrijhouden. Eenmaal een plek gereserveerd, via email, instagram of facebook, welke bron dan ook, betekent dat u aan de betalingsplicht dient te voldoen. Reserveringen zijn op naam, persoonsgebonden en niet overdraagbaar aan derden. Indien er mensen op de reservelijst staan, kan gekeken worden of de plek kan worden ingenomen. Dit kan bij annulering tot 2 weken voor aanvangsdatum. Afmelden kan via info@dutchmall.nl (ook bereikbaar via whatsapp op 06-28893936). Dutchmall behoudt zich het recht voor om organisatorische en inhoudelijke wijzigingen aan te brengen.

13. Kosten van retourneren & terugboeking aankoopbedrag
Als u de overeenkomst binnen 14 dagen herroept en het pakket binnen 14 dagen weer in ons bezit is, ontvangt u het aankoopbedrag van het betreffende product retour binnen 5 werkdagen. Kosten voor deze retourzending vallen onder de verantwoordelijkheid van de klant. Welke wijze van levering u ook kiest, u draagt de verantwoordelijk dat het pakket weer in ons bezit komt. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. Bij een eventueel zoek raken van het pakket, kunt u contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Het aankoopbedrag wordt in dat geval niet door ons gerestitueerd. U kunt in dat geval een claim indienen bij de bezorgdienst.
De verzendkosten worden bepaald op basis van het gewicht en het afleveradres. Verzendkosten naar Belgie worden berekend door het Nederlandse tarief te vermenigvuldigen met 1,75.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval worden voor deze terugbetaling geen kosten in rekening gebracht. Retouren worden binnen 5 werkdagen verwerkt. Dit kunt u terug zien op uw betalingsbron. Let op: in geval van credit card betaling is een retour boeking voor u vaak pas zichtbaar op uw credit card overzicht aan het einde van de maand/termijn. Als door het retour zenden van een deel van de artikelen het oorspronkelijke aankoopbedrag onder de € 150 uitkomt dan verrekenen wij de verzendkosten die u oorspronkelijk zou hebben betaald met het terug te storten bedrag.

14. Ruilen
Indien u een vervangend product wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

15. Waardevermindering
Indien schade is ontstaan aan het product, en aantoonbaar is dat er meer met het product is gebeurd dan verwacht mag worden om te beoordelen of u het wilt houden, komen de kosten van deze schade voor uw rekening. De verpakking mag zijn opengemaakt. Het product mag echter geen vlekken, (rook-)geuren of andere schade bevatten. Indien er slijtage of schade is opgetreden, dan is Dutchmall gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag.

16. Termijn: 14 dagen bedenktijd
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product zal slechts in die mate worden uitgepakt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of het product wordt behouden.

17. Pakket vertraagd of zoek
Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst of bij de shop. In het eerste geval kunt u het pakket claimen bij de bezorgdienst. In dat laatste zal de shop met de oplossing komen. Het is dus niet automatisch zo dat de shop het pakket vergoed of het product opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst. Indien een pakket met track&trace geleverd is en het pakket is zoekgeraakt, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst. Dutchmall zal u bijstaan door levering van alle informatie die u nodig heeft.

Heeft u betaald via creditcard of paypal, dan heeft u vaak recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

MODELFORMULIER VOOR RETOURNEREN

Dit formulier kunt u uitprinten of handmatig overschrijven en toevoegen aan uw retourzending. Het is belangrijk om altijd duidelijk uw NAAM en het ORDERNUMMER aan het PAKKET toe te voegen. Zonder uw naam en ordernummer kunnen wij het retour bedrag NIET terugboeken.

- Aan Dutchmall
Sterrenlaan 43e
2402 AT Alphen aan den rijn

Beste Dutchmall,

- Ik wil graag een bestelling retourneren/ ruilen (*). Het gaat om de volgende producten / Het gaat om het volgende product (*)
......

- Naam product
.....

- Ordernummer

.....

- Besteld op(*)/Ontvangen op(*)
.....

- Reden retour (*)
.....

Vriendelijke groet,

- Naam/Namen consument(en)
.....
- Adres consument(en)
.....
- Datum
.....

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is
..... invullen