Versand
* De invloed van de huidige Corona dreiging heeft als gevolg dat er verhoogde druk op de bezorgdiensten is ontstaan. Hierdoor kunnen pakketten vertraging oplopen. We vragen hiervoor begrip en wensen iedereen een goede gezondheid toe.
Verzend & retourbeleid
DEEL 1. Verzending
1. Levertijden
Doorgaans betreft de levertijd van een product op voorraad geleverd binnen Nederland 1 a 3 dag. Dutchmall werkt met verschillende bezorgdiensten zodat altijd voor de snelste en beste optie gekozen kan worden. Plaats u een bestelling voor 10:00u dan wordt het pakket indien mogelijk doorgaans dezelfde dag nog aangeboden, op werkdagen binnen Nederland. In het weekend besteld, is doorgaans op woensdag in huis. Houd rekening met producten met een uitzonderlijke levertijd en producten die niet op voorraad kunnen zijn. Indien u een deadline heeft voor een bepaalde bestelling, doet u er goed aan deze voortijdig te plaatsen. Heeft u toch een spoed bestelling, neemt u dan contact op met info@dutchmall.nl. Is een product, item niet op voorraad dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld en wordt het product, item nabesteld. Er kan gewacht worden met verzending totdat uw bestelling compleet is. Voor leveringen buiten Nederland gelden andere levertijden. Deze zijn per land verschillend. Zorg wel dat u thuis bent op het moment van afleveren van het product of item, want er moet voor uw zending worden getekend zodat uw producten of items in goede handen worden ontvangen.
2. Uitzonderlijke levertijden
Veel producten hebben doorgaans een levertijd van 5 - 24 werkdagen. Dit kan in uitzonderlijke gevallen oplopen tot 30 dagen. Partijen en speciale bestellingen hebben een levertijd van gemiddeld 4-12 weken. In november-december-januari kan dit oplopen tot 12 weken. Momenteel is er door de lockdowns, RIVM richtlijnen en ziekmeldingen bij bezorgbedrijven een vertraging in het verzendproces. Zorg wel dat u thuis bent op het moment van afleveren of doorgeeft aan de buren / bekende want er moet voor uw zending worden getekend zodat uw producten in goede handen worden ontvangen. De tracking en tracen wordt gedeeld zodra de bestelling is verwerkt maar is pas na 10 tot 20 werkdagen live te volgen.
3. Betalingen
Betaling kan met creditcard, ideal, bankoverschrijving en paypal. Als je liever per bankoverschrijving betaald, kan dat ook via Oliemex - IBAN NL16INGB0003103829 . Of via PAYPAL of andere betaalwijze naar info@oliemex.nl. Stuur ons hierna een email dat je hebt betaald. Er is geen mogelijkheid voor after pay. Alle betalingen dienen voorafgaand aan de levering van de producten te zijn voldaan.
4. Methode
Dutchmall werkt met verschillende bezorgdiensten samen. U kunt kiezen voor de gewone verzending, waarbij het pakket onder track&trace wordt geleverd aan huis. Daarnaast hebben we de volgende opties: DPD & POSTNL pick up point: u kiest deze optie wanneer u verwacht niet thuis te zijn op moment van levering en/of wanneer u zelf het ophaalmoment wilt bepalen. U vinkt de optie aan en Dutchmall kiest automatisch het dichtbijzijnde punt voor u. Deze informatie wordt met u gedeeld op het moment dat de track&trace code wordt verzonden. U bent zelf verantwoordelijk om dit pakket binnen de gestelde termijn af te halen. U kunt via de t&t zien wanneer het pakket op u wacht. Indien er bij een bestelling sprake is van 'gratis verzending' dan wordt gebruik gemaakt van de optie DPD Pick up (ophalen bij een DPD punt), de optie ophalen bij een PostNL service punt, of een brievenbuspakket. Kado verpakking: Dutchmall maakt geen gebruik van feestelijk pakket of kado verpakking
5. Onverwachte vertragingen door douane
Indien een pakket uit het buitenland komt, zoals soms bij Dutchmall producten het geval kan zijn, kan het in een uitzonderlijk geval voorkomen dat de douane onverhoopt een pakket langer vasthoudt dan gemiddeld. Indien dit gebeurd vragen wij om geduld en zullen wij u zo goed mogelijk op de hoogte houden van de verwachtte levertijd. Dutchmall kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen opgelopen door deze vertraging zoals bij dropshipping
6. Kosten
De kosten van verzending binnen Nederland starten vanaf 4,90 euro (pakket lichter dan 2 kilo). Bij bestellingen vanaf 150 euro met levering binnen Nederland zijn verzendkosten gratis. Verzendingen naar het buitenland worden per casus behandeld. Onderstaand zijn de geldende verzendkosten op 01-01-2021. Deze kosten zijn tijdsafhankelijk en is aan verandering onderhevig. Aan deze informatie kan geen rechten worden ontleend.
- zie overzicht via link https://www.dutchmall.nl
7. Adres gegevens
De klant draagt verantwoordelijkheid om het verzendadres juist in te voeren. Ook indien een order handmatig is klaar gezet, dient de klant deze gegevens te controleren op juistheid. Indien een adres niet juist blijkt te zijn, valt dit onder de verantwoordelijkheid van de klant. Eventuele extra verzendkosten voor het terughalen van het pakket of het verliezen van het pakket, worden verhaald op de klant. Ook wanneer een betalingslink wordt klaar gezet voor de klant, is de klant verantwoordelijk om deze informatie zorgvuldig te controleren (type product, de maat, aantal en het verzendadres).
8. Ontvangst van goederen, items
Wij zijn niet verantwoordelijk voor het in ontvangst nemen van de goederen, items. U draagt de verantwoordelijkheid om aanwezig te zijn of voor aanwezigheid te zorgen in geval van bezorging. In het geval een aflever poging meerdere malen is mislukt en het pakket naar een servicepunt wordt gebracht, draagt u zelf de verantwoordelijkheid het pakket tijdig af te halen of te zorgen voor een geautoriseerd persoon die het voor u afhaalt. U draagt zelf de verantwoordelijkheid de track&trace code regelmatig te controleren om te controleren of u het pakket heeft gemist. indien deze door ons is afgegeven. In geval een pakket niet tijdig is afgehaald, wordt dit terug gestuurd naar Dutchmall en kunt u pakket bij ons afhalen op afspraak. Uiteraard bestaat er de mogelijkheid het pakket nogmaals te verzenden, deze kosten zijn voor de koper.
DEEL 2. Retourbeleid
Herroepingsrecht - Ruilen & Retourneren
10.1 Retourneren
Volgens het Europees recht heeft u 14 dagen recht op het herroepingsrecht. De dagen worden geteld vanaf de dag dat u, of een aangewezen derde, het item fysiek in het bezit krijgt. Als u een product, item terug wilt sturen, vragen we u vriendelijk een begeleidend briefje toe te voegen met daarin duidelijk uw naam en het betstelnummer. Dit bespoedigd de verwerking van uw retour. Onderaan deze pagina vindt u een voorbeeld brief. Het te retourneren item dient binnen 14 dagen in het bezit van Dutchmall te zijn.
Het adres: Dutchmall, Sterrenlaan 43e, 2402 AT Alphen aan den Rijn
U draagt verantwoordelijkheid dat het pakket op het juiste adres wordt bezorgd en dat de producten, items onbeschadigd aankomen. Het product, item zit in de originele verpakking en eventuele labels zitten er nog aan. Er zijn geen sporen dat het artikel gedragen is anders dan passen voor de maat (in geval van gebruikte goederen, ondergoed, lingerie, seksartikelen/ attributen, nachtkleding, lingerie, medische producten, gebroken en beschadigde artikelen, rookgeur, deodorant-strepen, vlekken, grip sporen, wasmiddel, etc, wordt het product NIET retour genomen en dient u nogmaals verzendkosten te betalen.
10.2 Uitzondering op retour
Bedrijven, stichtingen en organisaties. In huisstijl aangepaste bedrijfskleding / werkkleding /sportkleding kan niet worden geretourneerd. Bij toezegging tot productie van de samples of proefmodellen, gaat u akkoord met deze voorwaarden en maattabel. Samples en proefmodellen kunnen eventueel worden aangepast waarna de uiteindelijke versie van de kleding of item geproduceerd kan worden. Hier zijn sample, modelkosten aan verbonden.
Handgemaakte /costum made artikelen kunnen niet retour. Wel zit hier garantie op wanneer er bijvoorbeeld onverhoopt een slechte afwerking, naadje loslaat, verkeerde steek. Op maat gemaakte item zoals drukwerk, bedrukte t-shirts op maat kunnen retour onder voorbehoud van 30% van de aankoopsom. Bij een retour zal 70% van het aankoopbedrag van de producten, items retour worden gestort. Speciaal geïmporteerde op verzoek worden niet retour genomen en ook niet vergoed.
Helaas is het voor ons niet mogelijk om alle producten en items op voorraad te hebben. Als een product of item niet bij ons op voorraad is en wij het product of item niet binnen 5 a 30 werkdagen kunnen leveren nemen wij contact met u op.
11. Gedeeltelijk retour bij annulering
Bij annulering van een bestelling op maat of custom made, waarbij gekozen wordt voor de gewenste maat, style, coating of kleur en het materiaal soort bij producten, brengt Dutchmall 35% van de aankoopprijs in rekening wanneer de bestelling wordt geannuleerd of geretourneerd. Bij een retour zal 65% van het aankoopbedrag van de producten retour worden gestort.
12. Kosten van retourneren & terugboeking aankoopbedrag
Als u de overeenkomst binnen 14 dagen herroept en het pakket binnen 14 dagen weer in ons bezit is, ontvangt u het aankoopbedrag van het betreffende product, item retour binnen 5 werkdagen. Kosten voor deze retourzending vallen onder de verantwoordelijkheid van de klant. Welke wijze van levering u ook kiest, u draagt de verantwoordelijk dat het pakket, poststuk weer in ons bezit komt. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen, items hebben teruggekregen. Bij een eventueel zoek raken van het pakket, poststuk kunt u contact opnemen met de betreffende bezorgdienst of transporteur. Het aankoopbedrag wordt in dat geval niet door ons gerestitueerd. U kunt in dat geval een claim indienen bij de bezorgdienst of transporteur. De verzendkosten/ transportkosten worden bepaald op basis van het gewicht en plaats van het afleveradres of land. Verzendkosten / transportkosten naar België of in een ander EU gebied, worden berekend door het Nederlandse tarief te vermenigvuldigen met 2,25 of aanvankelijk van het verzending gebied of land.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval worden voor deze terugbetaling geen kosten in rekening gebracht. Retouren worden binnen 5 werkdagen verwerkt. Dit kunt u terug zien op uw email en betalings overzicht Let op: in geval van credit card betaling is een retour boeking voor u vaak pas zichtbaar op uw credit card van u bank overzicht aan het einde van de maand of termijn. Als door het retour zenden van een deel van de artikelen, items het oorspronkelijke aankoopbedrag onder de € 250 uitkomt dan verrekenen wij de verzendkosten die u oorspronkelijk zou hebben betaald met het terug te storten bedrag.
13. Ruilen
Indien u een vervangend product of item wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen en een email te sturen in dutchmall@outlook.com
14. Waardevermindering
Indien schade is ontstaan aan het product of item en aantoonbaar is dat er meer met het product of item is gebeurd dan verwacht mag worden om te beoordelen of u het wilt houden, komen de kosten van deze schade of gebreken voor uw rekening. De verpakking mag zijn opengemaakt. Het product mag echter geen vlekken, beschadiging krassen/strepen, rookschade, vreemde geuren of andere schade bevatten. Indien er slijtage of schade is opgetreden, dan is Dutchmall gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten aankoopbedrag.
15. Termijn: 14 dagen bedenktijd
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product of item en de verpakking. Het product of item zal slechts in die mate worden uitgepakt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of het product of item wordt behouden.
16. Pakket vertraagd of zoek
Indien een pakket niet geleverd is, wordt of kan er een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van dit onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst, transporteur of bij de Dutchmall. In het eerste geval kunt u het pakket of item claimen bij de bezorgdienst In dat laatste zal Dutchmall met de oplossing of voorstel komen. Het is dus niet automatisch zo dat Dutchmall het pakket vergoed of het product of item opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst of transporteur. Indien een pakket met track&trace geleverd is en het pakket is zoekgeraakt, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst, transporteur. Dutchmall zal u bijstaan door het aanleveren van alle informatie die u nodig heeft.
Heeft u betaald via creditcard, paypal of andere betaalwijze dan heeft u vaak recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
MODELFORMULIER VOOR RETOURNEREN
Dit formulier kunt u uitprinten of handmatig overschrijven en toevoegen aan uw retourzending. Het is belangrijk om altijd duidelijk uw naam en het bestelnummer aan het pakket toe te voegen. Zonder uw naam en bestelnummer kunnen wij het retour bedrag niet terugboeken.
Aan:
Dutchmall
Sterrenlaan 43e
2402 AT Alphen aan den Rijn
Beste Dutchmall,
- Ik wil graag een bestelling retourneren/ ruilen / vervangen (*). Het gaat om de volgende producten, items / Het gaat om het volgende product, items (*)
......
- Naam product/ item
.....
- Bestelnummer
.....
- Besteld op(*)/Ontvangen op(*)
.....
- Reden retour (*)
.....
Vriendelijke groet,
- Naam/Namen consument(en)
.....
- Adres consument(en)
.....
- Datum
.....
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is
..... invullen